Recent Tweets @


Posts I Like
Who I Follow



image

De fiecare dată când cumpărăm haine, ne uităm la aspect, la preț, la calitate și la durata de viață. Voi expune în cele ce urmează câteva argumente pentru fiecare dintre aceste criterii. Nu susțin vehement nicio abordare, ci încerc doar să prezint niște puncte de vedere personale, cu speranța că vă ajută să vă hotărâți.

1) Aspect

Pe piața românească circulă tot felul de imitații de look occidental, create de mâna ieftină din Orient (China, Vietnam, Turcia, Indonezia ș.a.). Magazinele de profil sunt suprasaturate de mărfuri de acest gen, care țintesc în mare parte un anumit segment de consumatori: pe tineri adolescenți și copii, și anume, categoriile cele mai influențabile.

2) Preț

Nu-și permite tot românul să cumpere haine în toată luna, dar nu prea am văzut oameni care să facă rabat la calitate pentru ceva mai ieftin. Dacă nouă, ca părinți, ne mai refuzăm câte un lucrușor nou în garderobă, suntem mult mai generoși când e vorba de copiii noștri.
Unii strâmbă din nas de fiecare dată când aud de „hend” (sic), alții nu cumpără decât produse la mâna a doua. De unde această diferență de abordare? Ea vine din nevoie pentru mulți părinți, respectiv din snobism.
Există mulți intelectuali (profesorii de exemplu), care se îmbracă exclusiv de la magazinele cu produse deja purtate. Motivele date de ei nu sunt doar financiare. Aceștia deplâng proasta calitate și prostul gust al mărfurilor cu prețuri „europene” din magazinele obișnuite. Tricourile cu paiete și sclipici, blugii și fustele mini, și altele asemănătoare sunt destinate unor categorii de vârstă care nu reprezintă majoritatea. Categoriile de vârstă țintite sunt mai vulnerabile și depind financiar de părinți.
Pentru copiii mici e și mai greu: cu cât copilul e mai micuț, cu atât manopera unui lucrușor de calitate costă mai mult. Eu una nu am văzut prea multe haine de copii produse în România în plimbările mele prin mall.

Daca doriti imbracaminte copii de calitate, la moda si la un pret corect, atunci vizitati Outletcopii.ro .

3) Calitate

Calitatea se plătește. Modul acesta de gândire e ferm întipărit în mintea părinților români. Însă e cu totul eronat: nu mai există de mult un raport între preț și calitate. Există multe produse de calitate îndoielnică ce se vând scump, fiindcă pur și simplu clienții nu sunt bine informați sau educați despre alegerile pe care le pot face. Iar când, în cazul hainelor pentru bebeluși, de exemplu, alegerea se limitează la oferta a două-trei magazine de cartier, mulți părinți chiar nu-și permit să strâmbe din nas.

4) Durată de viață

Cât timp țin hainele pentru copii? Evident, cât timp sunt purtate. Cele mai puțin purtate vor fi cele de bebeluși, căci ei cresc cel mai repede. Pentru această categorie de vârstă e cel mai ușor de găsit produse la mâna a doua. Și mai bine e să faceți rost de ele gratuit: dacă aveți în familie pe cineva cu copil mic, care nu mai are nevoie de hăinuțele de bebe și e dispus să vi le dea mai departe.

Din cauza costurilor mari de deschidere și întreținere a magazinelor de prezentare, tot mai multe firme aleg să vândă haine pentru copii pe internet. Avem, mai nou, posibilitatea de a face cumpărături online direct de la producător sau de la intermediari. Și, dacă ne referim la acel „look occidental”, există numeroase magazine de acest fel, care vând direct produse ale unor mărci cunoscute în vest. Un exemplu ar fi www.outletcopii.ro , iar lista poate continua.

Mă opresc aici, sper că a fost util ce v-am scris.